Lekce

Yoga Freaks je svobodný, bezpečný prostor, kde se můžete plně věnovat sami sobě.  Místo, kam přicházíte takoví jací jste, nacházíte  co je vám blízké  a poznáváte  vzdálené. Jóga, dech, pohyb, klid, místo  poznávání a sdílení, vše na vás působí přesně tak, jak v daný moment  potřebujete.

Jedna jóga, různé pojetí a  jedinečné uchopení každého lektora.

...S velkou láskou, vše je možné....

Lektor  Lenka Páleníková

Klid v těle, síla v dechu nás dostane do hloubky. Nejen ke kloubům, vazům, ale nás samotných.  Dopřejme si klidnou praxi na těla, silnou praxi na duši. Setrvejme v pozicích, nechme je působit a naučme se pozorovat, nechat dech přicházet a dostávat pozici do těla. Výdechem neklid a napětí tělo uvolní.  Každé pondělí a  středa od 13h.

Lekce ve stylu vinyasa/ power je o tom, že náš pohyb plyne  s dechem. Setrváme v pozicích na několik dechů,  nalezneme sílu našeho středu, stabilitu našich nohou, podporu našich paží, to vše povede  dech. Aktivní ranní až polední lekce od pondělí do čtvrtka.

Jemnější lekce jógy,  v klidném tempu, které  se nemusí bát ani  začátečník.  Záměrem lekce je protáhnout a posílit zádové svaly a zaměřit se na vše co souvisí s jejich bolestí a problémy. Učit tělo správnému postavení, aktivaci centrálního stabilizačního systému. Protáhnout, rozproudit energii sílou dechu a mírného pohybu. 

Lektor  Naďa Brzobohatá

Tato energická, celkově vyvážená praxe Vinyasa sekvence je vlajkovou lodí Jivamukti Yogy, která vás zve dovnitř, jako spirituálního bojovníka a zanechá vás plnými energie a pevně uzemněné.

Lekce je doporučena těm, kdo mají již nějakou zkušenost s jógou, těm, kteří nemají mnoho času na delší lekce, a protože je lekce v čase oběda, tak je i pro ty, kteří se chtějí v polední přestávce protáhnout a nabít se čerstvou energií do odpoledne. Tato lekce je svižná, vedená ve stylu Vinyasa. Jednotlivé pozice jsou odříkávány s odpočítávaným dechem. Je zde minimum instrukcí pro provedení asan. Lekce nabízí dobře složenou praxi, která obsahuje zahřívací část, zadání vyššího zájmu, chantování, surya namaskar-pozdrav Slunci, pozice ve stoji, rotace, balanční pozice, záklony, předklony a obrácené pozice. Také meditaci a závěrečnou relaxaci a je sestavena tak, aby měla trvání 1 hodinu.

Proto je vhodná pro vás, kteří máte méně času věnovat se hlouběji jógové praxi, pro vás, kteří se chcete fyzicky „dostat do formy“ a pro vás, kteří chcete pracovat na silné asanové praxi a zařadit ji do zvládatelné, denní rutiny.

Tato lekce je vždy stejná, pevně daná sekvence, a tím, že se zavážete ke konsistentnímu, stálému a pravidelnému praktikování, dáváte si tak příležitost postoupit na úroveň mistra.

Prvních pár lekcí se mohou zdát nezvladatelné, ale s časem a pravidelnou praxí je postup nevyhnutelný.

75-ti minutová Jivamukti sekvence Spirituálního Bojovníka je kompletní lekce jógy, která transformuje, osvěžuje, dodává energii a zároveň uzemňuje a vede vás k vnitřnímu zkoumání hlubších, spirituálních aspektů vás samých

pozicích, nechme je působit a naučme se pozorovat, nechat dech přicházet a výdechem neklid a napětí odejít.  Každé pondělí, úterý a středa od 13h.

Přijměte klid. Nechte se na moment ponořit.
 
Hluboký nádech. Pomalý oddych. Tělo se noří do podlahy. Mysl se postupně uvolňuje a zklidňuje.
Původ a Princip Restorativní Jógy
„Relaxace je lékem proti stresu“
Restorativní Jóga, také známa jako praxe „Odpočni a stráv“, vychází z učení B.K.S. Iyengara.
Vnáší hlubokou relaxaci a rovnováhu do obojího – mysli a těla.
Jedna ze seniorských učitelek, Judith Lasater, která zpopularizovala Restorativní Jógu v USA, ji nazývá „aktivní relaxace.“
Pohodlí a potřeby praktikanta se docílí použitím pomůcek pro podporu těla v relaxačních pozicích.
Spolu s pomůckami, které nabízí podporu, Restorativní Jóga používá gravitaci v asistování s relaxací a uvolnění napětí. Minimální světlo, ticho, teplo a přirozený nebo uklidňující dech se používají ke snížení podnětů a k udržení pokojné mysli a svalů.
Restorativní Jóga je zklidňující praxe proti chronickému stresu a zchlému životnímu tempu momentálního světa.
Podporující pozice a klidné dýchání nabízí hluboký odpočinek, který vyživuje systém orgánů a aktivuje parasympatický nervový systém (zažívání). Tento vyrovnává stresovou reakci těla „boj nebo útěk“, tedy sympatický nervový systém.
Restorativní Jóga nám dává čas a prostor pro sebe, umožňuje nám být, dává tělu možnost se vyléčit a mysli čas se zklidnit skrze relaxaci.
Výhody praxe:
  • uvolňuje účinky chronického stresu
  • snižuje krevní tlak
  • vylepšuje spánek
  • vylepšuje zažívání
  • snižuje svalové napětí a celkovou únavu
Pomůcky jako jsou deky, bolstry, bloky a pásky jsou v praxi hojně používány a mají své místo a význam v každé pozici. 
Smysl praxe je najít pohodlnou pozici za pomocíipomůcek. To tělu umožní se uvolnit samo od sebe s minimálním nebo žádným úsilím.
Nápověda 🙂
Nemáte cítit protažení, ale spíše pocit uvolnění tak, jako byste mohli v pozici usnout.
Pokud cítíte tah nebo protažení, pocit se jen zesílí a půjde oproti aktivní relaxaci.
 

Lekce bude směřována a vedena k pomalejšímu pohybu, ze kterého se můžeme mnohé naučit a dozvědět. V těle držíme napětí a tlaky, máme naučené, opakující se pohyby, zranění, která jsme měly, zanechala po sobě někde stopy a z toho vzešly určité vzorce pohybů.

V každé lekci se zaměříme na hlubší uvolnění a průzkum.

Lekce nebude nutně ve stylu vinjásy.

Ale Pozdravy Slunce můžete očekávat.

Spíš se zaměříme na to, abychom si vědomým pohybem zviditelnili omezení a třeba i uvolnili, jak omezení, bolest, tak i nekomfort v těle a možná i mysli.

Lekce jsou zakončené relaxací a meditací.


Budeme používat pomůcky. Bloky, bolstry, pásky.

Ty jsou k dispozici ve studiu, ale pokud máte své, neváhejte si je přinést s sebou.

Lektor  Kristína Trebulová

Znáte to, když celý den sedíte u počítače nebo stojíte za pásem ve fabrice, přijdete domů a jste celí rozlámaní, nic se vám nechce, a než se nadějete, týden je pryč a vy jste otrávení a unavení. Nebo naopak místo sezení v práci hodně sportujete a vaše tělo je po zátěži celé bolavé. Tahle lekce je pak přímo pro vás. V hodině se zaměříme na celkovou relaxaci těla i ducha a specifické uvolnění namáhaných partií těla. Lekce je vhodná pro začátečníky i pokročilé, sportovce i nesportovce,… prostě pro všechny krásné lidi! 

Lektor  Kateřina Kosková

Lekce, ve které budeme proplouvat z pozice do pozice v rytmu vlastního dechu. Spojíme pohyb a dech v jedno, naladíme se na společnou energii a proplujeme společně příjemnou hodinovou lekcí jógy. Budou nás čekat úplné základy jógové praxe, jako je pozdrav slunci A i B. Dostaneme se ale i k náročnějším pozicím a každý si bude moct upravit lekci podle vlastních zkušeností s jógou a především podle momentální nálady. Věnovat se budeme také různým dechovým technikám.

 

Síla v ladnosti a ladnost v síle. Mírně pokročilá lekce, kde budeme využívat některé dynamické prvky a asány, abychom zpevnili tělo a rozdmýchali v sobě náš vnitřní oheň ágní. Občas se pustíme do pokročilejších ásan, čekají nás např. balance na rukou nebo i lehčí inverze. Určitě nemineme stojné pozice, budeme hledat rovnováhu, balancovat, ale budeme také vnímat stabilitu a učit se uzemňovat i ve chvílích, kdy pouze proplouváme v rámci příjemného jógového plynutí neboli jógové flow.

Lektor Dominika Hejnová

Odevzdáme důvěru našemu dechu, který nás provede celou lekcí. Stane se dirigentem našich pohybů, jediným vnitřním řečníkem a ozdravující silou. Budeme kultivovat pevnost, flexibilitu a uvolnění. Lekce jsou inspirované Prana vasya jogou. Prana= životní energie, vasya= kontrola, a to je také cílem (cestou) lekce. Stejně jako lehkost, jednoduchost a hravost. Ke konci lekce si věnujeme čas pro ponoření se do prostoru pod naše myšlenky a spočineme na pár chvil v meditaci. Lekce jsou vhodné pro všechny úrovně pokročilosti, stejně jako pro úplné začátečníky.

Lektor  Páťa Čechová

Kundalini Yoga dle Yogi Bhajana.

Lekce yogy, která posune vaši duši blíže ke světlu a vždy vám otevře srdce pro proud sebelásky a radosti. Během každé lekce budete překonávat své vlastní limity, limity těla, ale hlavně své mysli a svých zajetých programů!

Kundalini yoga čerpá z klasické hatha yogy, je dynamičtější a jde víc do hloubky a poznání sebe sama.

Součástí každé lekce jsou mantry, mudry, meditace, řádná rozcvička těla  i relaxace a samozřejmě krija- tedy sestava na dané téma, které já vždy sama určím dle toho, co je na nebi, v jakém znamení se nachází měsíc,“ co lítá éterem“, dle horoskopu, dle TČM anebo dle vašich přání…

Je to velmi silná a účinná praxe v mnoha ohledech.

z lekce vždy odcházíte nabití energií, láskou i radostí, vyladění a usměvaví, pohlazení na duši, zpevnění na těle i protažení …

Nejčastěji se praktikuje v bílém, zkuste si prosím na praxi obléci alespoň bílé triko nebo alespoň nějaké oblečení co světlejsich barev.

Bílá rozšiřuje naší auru a nejen to! Uvidíte jak se v ní budete cítit skvěle. 🙏

Lektor  Eva Šefčíková

Tanec uvolňuje, dává radost a učí nás být v přítomnosti. Na lekci budeme objevovat náš autentický taneční projev a zároveň se naučíme základní principy současného moderního tance. Více než o techniku a výkon půjde o vlastní prožitek a svobodný pohyb. Svůj pohybový slovník budeme rozvíjet zejména skrze vedenou taneční improvizaci. Inspiraci najdeme například  v představách, v hudbě, náladě nebo myšlence. Tanec plyne prostorem spolu s naším dechem a s plným vědomím pohybů těla tady a teď. Přijď se tancem odreagovat, odlehčit, vyřádit, rozveselit nebo se víc poznat. Na lekcích se uplatňují také prvky jógy, protažení, aktivace svalů.

Lektor  Jindřiška Kohoutková

Taneční hodiny zaměřené na vědomou práci s tělem a výuku choreografie. Součástí hodiny je osvojení si základních tanečních principů a technik současného tance a street dance. V dané choreografii pracujeme s příběhovostí a sebevyjádřením. Creative Sundays je prostor pro tanec, sebepoznání, osvojení si nových dovedností, sebevyjádření, překonávaní limitujích přesvědčení o sobě v oblasti kreativity a tance a v neposlední řadě je to místo pro radost a sdílení.
Lekce jsou otevřeny začínajícím i zkušenějším tanečníkům.

V případě zájmu a rezervace volejte nebo pište na 
+420739094468

Lektor  Naděžda Filipová

Cvičení metodou Pilates propojené s cviky jogy nám pomůže lépe vypadat,lépe se pohybovat a především se lépe cítit.Cvičení je svou podstatou rehabilitační,účelem je posílení centra-jádra těla.je určené pro všechny věkové kategorie,je vhodné pro lidi s chronickou bolestí zad,pro lidi s nadváhou,trpícím stresem.Vytváří harmonii těla i mysli.Jsme ve věku,kdy nic nemusíme,ale všechno můžeme.Tak si přijď zacvičit.Těšim se na vás. 

Lektor  Alžběta Vodičková

Plynulé střídání pozic v rytmu dechu. Protáhnout tělo, budovat sílu, načerpat energii do zbytku dne a dál!  Lekce je středně náročná, v závěru hravá a odpočinková. Není nic jednoduššího než přijít a vyzkoušet. 

Lektor  Eva Procházková

Jako každý den začíná úsvitem slunce a končí jemným světlem měsíce, i tak je vedena jemná vinyasa. Lekce je založena na plynulém propojování našeho dechu a pohybu. Na svůj dech se naladíme hned na začátku lekce a naše tělo prohřejeme pozdravy slunci. Pomocí propojování jógových ásan se záměrem přejdeme jak do pozic stojných, záklonových či balančních a nevynecháme ani pozice na zemi. Lekce je vždy zakončena šavásanou a krátkou meditací. Je vhodná pro všechny, kteří chtějí pracovat nejen se svým tělem, ale i dechem a myslí. Těším se na každého z Vás.

Lektor  Aneta Bublová

Hatha joga je tradičním stylem jógy, z kterého vychází většina moderních stylů. Cvičení je vhodné pro každého, nezáleží na vaší pokročilosti. Ranní hatha je skvělá vzpruha na zahájení vašeho dne, ať už pracujete za počítačem nebo běháte s kávou po place. Lekci začínáme uvědoměním si přítomného okamžiku a přenesením pozornosti na své tělo a dech. Pokračujeme protažením jednotlivých částí těla, dále se zaměříme na sekvenci pozdravů slunci, variace bilanční i obrácených pozic. Každou lekci končíme šavasanou, během které nás zaplavuje pocit radosti po cvičení. Vaše tělo Vám děkuje za to, že jste ho skvěle protáhli, pravidelná praxe vede k harmonizaci energií, souladu mysli, těla a duše.

 
 

Cvičení je vhodné pro každého, nezáleží na vaší pokročilosti. Každá lekce je zahájena přenesením pozornosti do sebe, uvědoměním si svého těla a praxí dechových technik. Během lekce protáhneme celé tělo a zaměříme se na vnímání účinků jednotlivých asán na naše tělo i psychiku. měsíční energie.

Řada z nás žije v rychlém životním tempu, sousloví “nemám čas” či “nestíhám” používáme každý. Více než kdy jindy je pro naše zdraví důležité udělat si čas na zpomalení a zklidnění. Jin představuje ticho, zamyšlení, cestu do svého nitra. Jin jóga spočívání v jemném a dlouhém pasivním protahování těla. Během lekce setrváme v jednotlivých pozicích 5 až 7 minut. Takové protahování pozitivně ovlivňuje hlubší tělesné vrstvy a protahuje fascie, které dokáží aktivizovat naše samoléčící síly. Jin jógu je vhodné praktikovat alespoň jednou týdně k dosažení harmonizace proudění energie a k zklidnění nervového napětí. 

Lektorka Aštanga Jógy

Kateřina Rojková

lekce je určena všem, kdo se chtějí dozvědět úplné základy praxe, potřebují více teoretického vysvětlení k jednotlivým pozicím – jak je dělat správně, jak dýchat, jak používat dno pánevní, jak pracovat se středem apod. Většinou jsou tyto lekce formou uzavřeného kurzu – min. 8 lekcí. Vřele doporučuji projít si na počátku praxe tímto kurzem, a pak přejít na mysore lekce.

Jsou určeny těm, kdo to myslí s praxí alespoň trochu vážně. Jsou to lekce nevedené, tj. každý praktikuje dle svého dechu a je instruován podle svých individuálních předpokladů. Takto se právě ashtanga vinyasa praktikuje na celém světě. Alespoň základní znalost kontinuity 1. série je nutná, lekce není vhodná pro úplné začátečníky.  Pokud máte o tuto lekci zájem domluvte si se mnou nejdříve 1 – 2 individuální lekce nebo navštivte jednodenní workshop určený začátečníkům.